Logo Filterdesign Logo Filterdesign
Over Methode Projecten Workshops Blog Contact    
AG5

AgentschapNL

Arval

Atos Origin

Avans Hogeschool

Aventeon

Be Value

Centric Healthcare Solutions

CertiQ & EnerQ

Cloud 9

EVD

Freudenthal Instituut

Gemeente Utrecht

Interpolis

Kennisnet

LG Philips

Ministerie van Buitenlandse Zaken

Ministerie van FinanciŽn

Ministerie van VROM
NetDialog

NMa

Open Universiteit

Ruud de Moor Centrum

Sogeti

TenneT

Wikiwijs

Zwijsen Uitgeverij

 

TenneT
TenneT Wat hebben we gedaan
> Interviews [7] op de werkplek
> Mentaal model/Affinity diagram
> Artefact model
> Persona ontwikkeling
> Informatieanalyse
> Wireframes ontwerp
> Gebruikstest
> Handleiding

Projectduur
> Zeven weken
TenneT, de organisatie die zorgt draagt voor het energietransport in Nederland, kwam naar Filterdesign voor een compleet re-design van de interactie van hun website. De website bevat dynamische informatie voor de producerende energiemarkt. We moesten een site creŽren die deze veeleisende doelgroepen tevreden zou stellen. Buiten deze bestaande doelgroepen was het bedienen van een nieuwe doelgroep; de consument, een belangrijke eis. Eťn vraag kwam veelvuldig terug: "Wat verwachten onze doelgroepen van TenneT?"

Opdracht
Een consumentenonderzoek om prioriteiten te stellen bij het aanbieden van de juiste informatie op het juiste moment. De inzet van metadata om bezoekers te laten filteren van informatie. Een structuur die de bezoeker ondersteunt en herinnert aan de te nemen stappen. En het reduceren van de informatie tot specifieke subonderdelen naar ieders individuele interesses. Voor de nieuwe doelgroep, de consument, werden persona's ontwikkeld.

Oplossing
Onze analyse resulteerde in een lijst van concrete oplossingen en bepaalde de nieuwe ontwerp strategie. "Een analyse platform waarin processen, samenvattingen en gegevens dynamisch gefilterd worden klaargezet. Gericht op de doelstellingen van de bezoekers en het ondernemen van actie in de dagelijkse werkzaamheden." De verwachtingen van iedere doelgroep werden verwerkt in een model, alle modellen samen vormde het verwachtingsmodel naar TenneT. Informatie werd geclusterd in gebruik en betekenis, ter voorkoming van overtolligheid. De workflow van de bezoeker wordt op deze manier niet onderbroken, men is niet genoodzaakt van het ene naar het andere tabblad te switchen om informatie te verzamelen. Onze gekozen strategie werd heel positief bevestigd tijdens de gebruikstest.
 

Over ons   I   Methode   I   Projecten  I   Workshops   I  Blog   I   Contact                                                                                  Tel: 06 250 26 397       E-mail: info@filterdesign.nl